loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

ابزار بادی و بنزینی از ابزارآلات پرقدرت دنیای ابزار هستند

بازدید : 139
سه شنبه 20 مهر 1400 زمان : 10:44

ابزار بادی و بنزینی
ابتدا با ابزارهای بادی یا اصطلاحا پنوماتیک آشنا می‌شویم. فرآیندی که در آن از گاز فشرده بی اثر برای ایجاد نیروی مولد یک ابزار استفاده می‌شود پنوماتیک یا نئوماتیک می‌گویند. هوای فشرده از طریق کمپرسور وارد موتور ابزار بادی می‌شود و نیروی مورد نظر دستگاه را تامین می‌کند. فشار هوای ورودی به ابزارآلات پنوماتیک باید مقدار معینی باشد. برای این منظور می‌توان از فشار شکن استفاده کرد. فشار هوای PSI90 بالاترین بازدهی را برای ابزارهای بادی فراهم می‌کند. این نوع ابزارها به دلیل استفاده از هوای فشرده، به ابزارهای قدرتمندی تبدیل می‌شوند. قیمت مناسب و مقرون به صرفه، امنیت و توان بالا، سهولت در استفاده، سبک و قابل حمل بودن، استهلاک کمتر، هزینه تعمیر پایین و … از دیگر مزایای ابزار پنوماتیک به شمار می‌روند.

با توجه به مزایایی که برای این ابزارها برشمردیم امروزه بسیار از ابزارها در قالب ابزارهای بادی تولید و عرضه می‌شوند که از جمله پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به منگنه‌ کوب بادی، میخ‌ کوب بادی، بکس بادی، دریل بادی، پیچ گوشتی بادی، فرز آهنگری بادی، فرز سنگبری بادی، مینی فرز بادی، فرز انگشتی بادی، فرز مینیاتوری بادی، چکش بادی، سنباده بادی، رنگ پاش، قیرپاش، باد پاش، پولیش بادی، گازوئیل پاش و … اشاره کرد. دستگاه‌ها و ابزارهای بادی از زمان‌های گذشته در صنایع سنگین و مادر، معادن، راه‌سازی، ذوب فلزات، مونتاژ و نصب قطعات ماشین آلات، ابزارهای صنایع چوب و … مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این ابزارها ایمن‌تر، کوچکتر و سبکتر از انواع برقی است و در عین حال از قدرت بالاتری نیز برخوردار هستند. نگهداری از ابزارهای بادی بسیار مهم و ضروری است، ابزاهای پنوماتیک باید در معرض گرما و تابش مستقيم قرار نگیرند و علاوه بر آن باید از ورود رطوبت و گرد و خاک به داخل ابزار نیز جلوگیری شود زیرا رطوبت باعث زنگ‌زدگی قطعات داخلی و گرد و خاک باعث ايجاد اختلال و مزاحمت در حركت قطعات می‌شوند.
ابزار بنزینی، وسایل پر قدرتی دیگری هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. این نوع ابزارها با سوخت بنزین کار می‌کنند و در مکان‌هایی که به نیروی برق دسترسی ندارند معمولا در محیط‌های باز بسیار کاربردی می‌باشند. برش دهنده موتوری، اره زنجیری، چمن زن، داس موتوری، شمشاد زن و … از جمله ابزارهای بنزینی هستند که برای مصارف متعدد و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. برش کف پوش‌های فلزی، تیر آهن، لوله‌های چدنی، ریل‌های قطار، بلوک‌های بتنی و سنگی، جداول خیابان و … از جمله موارد استفاده دستگاه برش دهنده موتوری می‌باشند. اره زنجیری برای بیشتر برای برش چوب‌های خشک و تر و هرس و قطع درختان در جنگل‌ و باغ‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از چمن زن موتوری بدون نیاز به نیروی برق می‌توان چمن‌های یک باغ و یا پارک را کوتاه نمود. از داس بنزينی يا علف تراش می‌توان برای هرس شاخه و برگ درختان و یا از بین بردن علف‌ها استفاده کرد. شمشاد بنزینی نیز دستگاه کاربردی دیگری است که از آن برای طراحی و شکل‌دهی به شمشادها استفاده می-شود و ابزاری صنعتی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

خرید ابزار بادی و بنزینی
با توجه به مطالبی که گفته شد ابزارهای بادی و بنزینی مجموعه وسیعی از ابزارها هستند که برای مصارف مختلف تولید و استفاده می‌شوند بنابراین در هنگام خرید حضوری و یا خرید اینترنتی ابزارهای بادی و بنزینی باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر ابزاری را مورد بررسی قرار داد تا بتوان ابزار مناسبی را انتخاب نمود. شاید بتوان گفت در ابزارهای بادی توجه به فشار هوای مورد نیاز، سرعت و قدرت دستگاه یکی از موارد مهم در هنگام خرید می‌باشند و در مورد ابزارهای بنزینی توان، سرعت و حجم بنزین مورد استفاده و حتی وزن دستگاه نیز مهم می‌باشند.

قیمت ابزار بادی و بنزینی
مسلما قیمت ابزار بادی و بنزینی در هر دسته متفاوت می‌باشد و کاربرد، ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه و همچنین برند شرکت تولید کننده بر روی آن مؤثر است و هرچه ابزار از قابلیت‌های بیشتر و از کیفت ساخت مطلوب‌تری برخوردار باشد دارای قیمت بالاتری نیز می‌باشد. اما همیشه خرید بهترین ابزار با قابلیت‌ها و امکانات زیاد به صرفه نمی‌باشد زیرا بسیاری از ویژگی‌های دستگاه مورد استفاده کاربر قرار نمی‌گیرند. خوشبختانه امروز با بهره‌مندی از اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین می‌توان به راحتی قیمت و قابلیت‌های ابزارهای بادی و یا ابزارهای بنزینی برندهای متقاوت را با هم مقایسه کرد و با توجه به کارکرد مورد انتظار از دستگاه و بودجه در نظر گرفته شده بهترین دستگاه با بهترین قیمت را انتخاب نمود.

منبع: ابزار بادی و بنزینی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 66
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 234
  • بازدید ماه : 574
  • بازدید سال : 2708
  • بازدید کلی : 24683
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟