loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

برای اتصال وسایل شکننده و یا زمانی که می‌خواهیم یک اتصال محکم و مطمئن با پیچ داشته باشیم معمولاً از رولپلاک به همراه پیچ استفاده می‌کنیم.

بازدید : 161
سه شنبه 30 آذر 1400 زمان : 17:21

رولپلاک
برای اتصال وسایل شکننده و یا زمانی که می‌خواهیم یک اتصال محکم و مطمئن با پیچ داشته باشیم معمولاً از رولپلاک به همراه پیچ استفاده می‌کنیم. به طور کلی رولپلاک باعث افزایش استحکام اتصال و راحتی کاربر می‌شود. از انواع رولپلاک و پیچ برای نصب قطعات مختلف مانند قاب عکس، تابلو، تخته و … بر روی دیوار، نصب کابینت، نصب داکت، نصب لوستر و … استفاده می‌شود. رولپلاک انواع مختلفی دارد که براساس جنس و نوع کاربرد تقسیم بندی می‌شوند از پرکاربردترین انواع رولپلاک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رولپلاک ساده یا معمولی از ابتدایی‌ترین و پرکاربردترین مدل رولپلاک می‌باشد که فاقد شاخک و لبه است. رولپلاک لبه دار به دلیل داشتن لبه، موجب می‌شود که پس از نصب، لبه آن با قرار گرفتن بر روی نما و دیوار ثابت شود. رولپلاک شاخک دار بر روی بدنه خود شاخک‌هایی دارد که موجب استحکام بالاتر اتصال می‌شود. رولپلاک پروانه‌ای یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین انواع رولپلاک بوده و بر روی بدنه خود دارای دو بال است که پس از نصب، در پشت سطح گیر می‌کند و در جای خود ثابت می‌شود. از رولپلاک کناف می‌توان برای نصب وسایل و اشیا بر روی سقف استفاده کرد. انکر بولت برای نصب قطعات و وسایل سنگین مناسب است و می‌تواند تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم را نیز تحمل کند. رولپلاک فیشر از پلاستیک مرغوب می‌باشد و برای دیوارهای سنگی، بتنی و سیمانی مناسب‌تر است. رولپلاک فلزی نیز برای دیوارهای قطور و اجسام سنگین‌تر و پیچ‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. رولپلاک HUD برای کسانی که مصارف عادی دارند، مناسب نخواهد بود. این رولپلاک برای مصارفی که نیاز به استفاده از دریل هیلتی دارند نیز، مناسب است. از رولپلاک شیمیایی برای کاشت و میل‌گرد و پیج در بتن استفاده می‌شود.

خرید رولپلاک
در این قسمت به نکات مهم برای خرید انواع رولپلاک اشاره کردیم. هر ماده ساختمانی به نوع خاصی از رولپلاک نیاز دارد. همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، انواع گوناگون رولپلاک برای شرایط خاص استفاده می‌شود که هر کدام نصب محکم‌تری نسبت به رولپلاک‌های معمولی فراهم می‌کند. رولپلاک پروانه‌ای اتصال محکمی را در دیوارهای گچی و متریال مشابه آن ایجاد می‌کند. برای استفاده در دیوارهای توخالی و سوراخ‌های کم عمق خرید رولپلاک پروانه‌ای توصیه می‌شود. از این نوع رولپلاک می‌توانید برای نصب تابلو، آینه، سقف‌های کاذب و دکوری‌های سبک استفاده کنید. خرید رولپلاک فلزی برای دیوارهای قطور و اجسام سنگین‌تر انتخاب مناسبی است.

انتخاب اندازه رولپلاک از موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. رولپلاک‌ها دارای سایزهای مختلفی هستند بنابراین هنگام خرید رولپلاک به سایز آن‌ها توجه کنید. قطر مته مشابه قطر رولپلاک است و معمولا در مشخصات فنی رولپلاک تعیین شده است. به عنوان مثال نصب رولپلاک قطر ۶ با مته قطر ۶ امکان پذیر است. در هنگام خرید رولپلاک لازم است به جنس و آستانه تحمل رولپلاک دقت کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. رنگ این محصول غالباً به رنگ قرمز است. اما در رنگ‌های زرد، آبی و خاکستری نیز موجود است.

خرید اینترنتی رولپلاک به شما این امکان را می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان، به انواع مدل و سایزهای مختلف رولپلاک دسترسی پیدا کنید و با مشاهده مشخصات فنی و ویژگی‌های محصول، متناسب با نیاز و بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت رولپلاک
قیمت رولپلاک مانند سایر ابزارآلات متفاوت است و پارامترهای متفاوتی ازجمله برند و کشور سازنده، نوع رولپلاک، جنس رولپلاک، سایز و سایر ویژگی‌ها بر قیمت آن تاثیرگذار است.
نوع رولپلاک از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت آن است. به طور کلی رولپلاک‌های HUD قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع رولپلاک دارند و قیمت مدل‌های ساده یا معمولی نیز نسبت به قیمت رولپلاک پروانه‌ای و انواع دیگر رولپلاک کمتر می‌باشد. جنس رولپلاک نیز می‌تواند در قیمت آن موثر باشد. به طور کلی می‌توان گفت، قیمت رولپلاک فلزی نسبت به نوع پلاستیکی و فیبری بیشتر است. اندازه و سایز رولپلاک نیز یکی از فاکتورهای مهم است که در قیمت این محصول تاثیر زیادی دارد. هر چه سایز رولپلاک بزرگ‌تر باشد ازقیمت بالاتری برخوردار است. به عنوان مثال قیمت رولپلاک 5 سانت نسبت به رولپلاک 4 سانتی که دارای جنس و نوع یکسانی هستند، بیشتر می‌باشد. شرکت‌های زیادی انواع رولپلاک عرضه می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رولپلاک تک پلاست، کاسپین و … اشاره کرد.

منبع: رولپلاک

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 33
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 120
  • بازدید ماه : 429
  • بازدید سال : 2023
  • بازدید کلی : 23998
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟