loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

ابزار رضا فروشگاه اینترنتی خرید ابزارآلات ارزان است که در آن امکان خرید عمده و قسظی ابزار فراهم است. یک مجموعه کامل از انواع ابزارآلات دستی و برقی و شارژی، ابزار نجاری، ابزار ساختمانی و لوازم نجاری و به طور خلاصه هر آنچه که در دنیای ابزار به آن نیاز دارید را میتوانید اینجا پیدا کنید.

بازدید : 147
يکشنبه 31 مرداد 1400 زمان : 14:52

دریل ستونی
دریل ستونی که به آن دریل فشاری هم می‌گویند، یک ابزار صنعتی و حرفه‌ای برای سوراخ‌کاری است. این نوع دریل روی یک پایه معمولا از جنس چدن سوار شده است و به صورت عمودی روی میز کار و یا زمین قرار می‌گیرد، مته به صورت عمودی روی قطعه کار پایین آمده و به این صورت سوراخ‌کاری صورت می‌گیرد. این نوع دریل بسیار سنگین است و قابل جابه‌جایی نیست، به همین دلیل همیشه در قسمتی ثابت در کارگاه قرار می‌گیرد. دریل‌های ستونی، برای نگهداری قطعه کار دارد یک میز دارند که می‌توان ارتفاع آن‌را تنظیم کرد تا قطعه به سه‌نظام دور یا نزدیک شود. بزرگ‌ترین مزیت دریل ستونی که باعث محبوبیت آن شده، عدم دخالت دست است که این باعث دقت بسیار بالای آن در دریل‌کاری شده است. در دریل ستونی نیازی نیست فرد دست خود را تکان دهد و اینکار از طریق اهرم صورت می‌گیرد به این ترتیب به نیروی کمتر نیاز است.

از دیگر مزایای دریل ستونی، امکان عمق سنجی است. عمق سنج زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌خواهیم سوراخی با عمق مشخص روی قطعه کار ایجاد کنیم. برای اینکار باید با استفاده از اهرم، مته را به قطعه کار مماس کنیم و عمق سوراخ را مشخص کنیم. اگر دقت در سوراخ‌کاری برای شما مهم است، دریل ستونی بهترین انتخاب است. همچنین دریل ستونی نسبت به انواع دیگر دریل، اغلب دارای موتورهای بزرگ‌تر و قدرتمندتر هستند.

یکی از اجزای مهم دریل ستونی، اسپیندل است. اسپیندل یک عضو چرخشی است که سه نظام روی آن بسته می‌شود و قابلیت تنظیم سرعت چرخش دارد. مانند دریل‌های معمولی می‌توان روی آن انواع مختلف مته را نصب کرد. اسپیندل داخل دستگاه است و دیده نمی‌شود. تنظیم سرعت در دریل ستونی به دو طریق صورت می‌گیرد:

دریل ستونی دستی: با جابه‌جایی تسمه در جعبه تسمه‌ای که در بالای تمام دریل‌های ستونی قرار دارد، می‌توان سرعت و گشتاور اسپیندل را تغییر داد. به این ترتیب در تمام دریل‌های ستونی می‌توان سرعت چرخش اسپیندل را به تناسب مته تغییر داد. بعلاوه برخلاف دریل‌های معمولی که برای کاهش سرعت، توان ورودی را کم می‌کنند، در دریل ستونی می‌‌توان با توان ثابت، سرعت را کم کرد. درواقع گشتاور اصلا کم نمی‌شود و این یکی از دلایل قدرتمند بودن دریل‌های ستونی است.
دریل ستونی گیربکسی: دریل ستونی گیربکسی بسیار حرفه‌ای تر و قوی‌تر است و در آن با استفاده از لیور دنده می‌توان سرعت چرخش اسپیندل را کم و زیاد کرد.
می‌توان گفت دریل ستونی یک دستگاه اتوماتیک برای سوراخ کاری است و با توجه به قابلیت‌های زیادی که این نوع دریل دارد، به نظر می‌رسد وجود یک دریل ستونی کوچک در هر کارگاهی لازم باشد.

خرید دریل ستونی
در این قسمت به شما می‌گوییم برای خرید این نوع دریل یا حتی دریل ستونی دست دوم باید به چه مواردی توجه کنید.

توان دستگاه: هر چه توان دریل بیشتر باشد، می‌توان با آن روی قطعات سخت کار کرد و همچنین از مته‌های بزرگ‌تری استفاده کرد و سوراخ‌های بزرگ‌تری ایجاد کرد ولی در نظر داشته باشید به تناسب توان موتور، اندازه دستگاه هم بزرگ‌تر می‌شود. در صورتی که با متریال سبک کار می‌کنید، می‌توانید دستگاه با توان کمتری بخرید. در دستگاه هایی که قوی‌تر باشند، نمی‌توانید مته‌های نازک سوار کنید. پس در این مورد دقت کنید که حتما متناسب با کارتان دستگاهی با توان مناسب تهیه کنید.

ظرفیت سوراخ‌کاری دستگاه: عمق سوراخی که می‌توانید با دریل‌های ستونی ایجاد کنید محدود است و این به این معنی است که ظرفیت پایین آمدن اسپیندل برای هر دستگاهی متفاوت است و شما باید در حین خرید به این نکته دقت کنید و با توجه به حداکثر عمق سوراخ‌کاری مورد نیاز خود اقدام به خرید کنید. برای مثال برای سوراخ‌کاری با عمق 8 سانتی‌متر، باید دریل با حداکثر ظرفیت سوراخ‌کاری بیشتر از 8 سانتی‌متر استفاده کنید تا به دستگاه فشار وارد نشود.

ظرفیت سه نظام: سه نظام از قسمت‌های مهم هر نوع دریلی است که مته را در می‌گیرد. ظرفیت سه نظام با مته‌هایی که می‌توان به آن وصل کرد، تعیین می‌شود و دارای حداقل و حداکثر ظرفیت است. توجه کنید که دریل‌های با ظرفیت سه‌نظام بالاتر، لزوما بهتر نیستند چون به آن‌ها نمی‌توان مته‌های نازک را بست. پس در این مورد هم توجه کنید و دریلی با ظرفیت سه نظام متناسب با کارتان تهیه کنید.

یکی از بهترین راههای خرید دریل ستونی، خرید اینترنتی از سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین ابزار است. مزیت خرید اینترنتی دریل ستونی این است که بدون صرف وقت و خستگی می‌توانید مدل‌های مختلف دریل ستونی از برندهای مختلف را یک‌جا ببینید و علاوه بر این ویژگی‌های فنی هر کدام را بررسی کنید و پس از مقایسه بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت دریل ستونی
همانطور که گفتیم دریل ستونی ابزاری بسیار حرفه‌ای و دقیق برای دریل‌کاری است که کاربردهای زیادی دارد. برای خرید دریل ستونی ارزان به موارد زیر توجه کنید.

اول نوع نیازتان را کاملا مشخص کنید تا با توجه به آن، دریلی با ویژگی‌های مناسب کارتان انتخاب کنید. همانطور که در بالا هم گفتیم دریل یا ظرفیت بیشتر یا قدرت بیشتر لزوما به معنی بهتر بوذن دریل نیست و این موضوع، با توجه به نیازتان تعیین می‌شود. دریل‌ها با توان بیشتر سایز بزرگ‌تری دارند و گران‌تر هستند ولی معمولا به آن‌ها مته‌های سایز بزرگ می‌خورد و نمی‌توان مته های نازک به آن‌ها وصل کرد. دریل ستونی با توان پایین ارزان‌تر و مناسب مته‌های نازک هستند بنابراین جایی که بتوان با یک دستگاه کوچک‌تر و ارزان‌تر کار کرد، نیازی به صرف پول برای خرید دستگاه بزرگ‌تر نیست. در بین دریل‌های ستونی انواعی که دارای گیربکس چند سرعته هستند قیمت بیشتری دارند. نوع گیربکسی دریل ستونی برای وقتی‌که استفاده حرفه‌ای مناسب است. سایر قابلیت‌ها و امکانات دریل مثل قابلیت چکشی و پیچ‌گوشتی، دیمر کنترل سرعت، ترکمتر، لیزر نمایش محل سوراخ‌کاری و ضمانت‌نامه از عواملی هستند که روی قیمت دستگاه تاثیرگزارند. آخرین اما مهم‌ترین عامل تعیین قیمت برند و کشور سازنده است که می‌توان گفت در تمام ابزار برقی‌ها، نقش اساسی را در تعیین قیمت بازی می‌کند.

منبع: دریل ستونی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 52
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 71
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 213
  • بازدید ماه : 553
  • بازدید سال : 2687
  • بازدید کلی : 24662
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟