loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

میخکوب بادی می‌تواند هزاران میخ را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در محل مورد نظر شما محکم بکوبد.

بازدید : 134
سه شنبه 21 دی 1400 زمان : 12:13

انواع میخکوب بادی
میخ و چکش ابزار جدانشدنی صنعت نجاری و پای ثابت تمام کارهای چوبی و نجاری است. در بسیاری مواقع، شرایطی پیش می‌آید که کاربر در مدت زمان بسیار کوتاه، مجبور به کوبیدن تعداد زیادی میخ می‌شود. انجام این حجم از کار با چکش معمولی و نیروی دست غیر معقول و حتی نشدنی خواهد بود. برای اینکار از ابزاری به نام میخکوب بادی استفاده می‌کنند. این ابزار می‌تواند هزاران میخ را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در محل مورد نظر شما محکم بکوبند. میخکوب بادی برای کار کردن نیاز به یک کمپرسور هوا به عنوان منبع انرژی دارد، استهلاک کم و کارایی بالایی دارد و معمولا از نظر قدرت و کارایی بهتر از نوع برقی و شارژی است. همچنین تنوع بسیار بالایی داشته و برای هر نوع میخ و اتصالی می‌توانید از آن استفاده کنید.

از معایب میخکوب بادی نسبت به نوع برقی و شارژی، محدودیت در جابه‌جایی است. نمی‌توانید آن را به راحتی با خود سر پروژه‌های مختلف ببرید. این ابزار پرطرفدار در کارگاه‌های نجاری، مبل‌ سازی و کابینت سازی از دستگاه‌های اساسی به شمار می‌رود. میخکوب بادی براساس نوع مخزن و نوع میخی که در آن قرار دارد، انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها را براساس شرایط کاری مختلف انتخاب می‌شوند. در واقع برخی برای فضاهای کوچک و کارهای ظریف و برخی برای کاربری‌های سنگین استفاده می‌شوند. از انواع میخکوب بادی می‌توان اس کا، تیپو، تی، نواری، کپسولی، دوپایه، سرگرد و … را نام برد

خرید میخکوب بادی
برای خرید این ابزار بادی باید نکات و مواردی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اولین نکته در خرید میخکوب بادی، انتخاب نوع آن است. انتخاب نوع میخکوب براساس نوع اتصال، قطعه کار و ضخامت میخ مورد استفاده، صورت می‌گیرد. در خرید انواع میخکوب بادی به اندازه و وزن دستگاه توجه کنید زیرا روش کار با این دستگاه دستی است و باید دستگاه را در دستانتان نگه دارید و کار کنید بنابراین وزن کم و طراحی ارگونومیک دسته و بدنه باعث می‌شود در استفاده طولانی مدت دچار مشکل نشوید و بتوانید به راحتی مدت زیادی با دستگاه کار کنید. در میخکوب‌های بادی، تعداد میخ‌هایی که در دقیقه می‌تواند شلیک کند، نشانگر سرعت دستگاه است و هر چقدر این عدد بیشتر باشد، سرعت عمل کاربر بیشتر می‌شود. البته سرعت میخکوب بادی به قدرت دستگاه هم بستگی دارد.

از نظر نوع و ظرفیت خشاب، میخکوب‌های بادی به دو دسته مخزن ردیفی و مخزن حلقه‌ای تقسیم می‌شوند. در هر کدام از آن‌ها تعداد مشخصی میخ قرار می‌گیرد. با توجه به نوع کاربری‌تان مشخص کنید که میخکوب با چه مخزنی باید تهیه کنید.

نحوه کوبیدن میخ روی سطح مورد نظر هم از موارد مهم در خرید انواع میخکوب است. از این لحاظ برخی از مدل‌های میخکوب دارای یک گیره نگهدارنده هستند و با هر ضربه به ابزار یک میخ از آن خارج می‌شود. این نوع میخکوب برای کاربری‌های تولیدی بسیار مناسب است. برخی دیگر دارای یک ماشه هستند و با قرار دادن دستگاه روی سطح مورد نظر و کشیدن ماشه میخ کوبیده می‌شود. استفاده از این نوع میخکوب به کمی تجربه و مهارت احتیاج دارد. برخی از انواع میخکوب دارای تنظیمات چندگانه پرتاب میخ هستند که می‌توانید با توجه به شرایط کاری خود، آن را تنظیم کنید. ایمنی در استفاده از انواع ابزارآلات برقی، بادی و … جزو مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین بخش کار است. در مورد دستگاه میخکوب، بخش زیادی از ایمنی کاربر توسط ضامن دستگاه تامین می‌شود زیرا برخورد ابزار تیزی مثل میخ آن هم با آن سرعت به کاربر، آسیب‌های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. ضامن ایمنی میخکوب از پرتاب میخ، زمانی که دستگاه بیکار است و از آن استفاده نمی‌شود، جلوگیری می‌کند.

اندازه ماشه یکی دیگر از موارد حائز اهمیت است. تقریبا همه انواع میخکوب، شکلی شبیه تفنگ دارند که با فشار دادن ماشه، میخ پرتاب می‌شود. به همین دلیل به اندازه ماشه دقت کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد که دست روی آن به راحتی بنشیند و بتوان بدون مشکل با آن کار کنید. در بسیاری از انواع میخکوب امکان تنظیم عمق نفوذ میخ وجود دارد که دارا بودن این ویژگی به کارایی دستگاه می‌افزاید.

آخرین و مهم نکته در خرید انواع میخکوب بادی، انتخاب دستگاه متناسب با کمپرسور هوای مورد استفاده است. همانطور که گفتیم این دستگاه به وسیله نیروی بادی که از طریق کمپرسور تامین می‌شود، کار می‌کند. برای اینکه میخکوب‌های بادی به درستی کار کنند، باید از کمپرسوری استفاده کنید که بتواند فشار هوای مناسب و حجم هوای مشخصی که میخکوب برای کارکرد صحیح به آن نیاز دارد را تامین کند. همچنین طول شلنگ و کیفیت آن باید طوری باشد که هوا بدون افت فشار به دستگاه برسد.

بهترین راه برای تهیه این ابزار بادی، خرید از فروشگاه‌های آنلاین ابزارآلات است. در خرید اینترنتی میخکوب بادی انواع مختلف آن را با قیمت‌های مختلف، می‌توانید به صورت یک‌جا ببیند و با هم مقایسه کنید و بدون نیاز به بیرون رفتن، ابزار کارتان را سفارش دهید و تحویل بگیرید.

قیمت میخکوب بادی
قیمت میخکوب بادی به تمام مواردی که در بالا به آن‌ها پرداختیم بستگی دارد. در خرید میخکوب بادی دقت کنید که این ابزار از جمله دستگاه‌هایی است که باید برای آن بودجه مناسب و کافی در نظر بگیرید زیرا در صورت انتخاب میخکوب با کیفیت پایین، کیفیت و سرعت کارتان را پایین آورده و برایتان مشکل ساز خواهد شد.

منبع: میخکوب بادی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 61
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 26
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 490
  • بازدید سال : 2624
  • بازدید کلی : 24599
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟