loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

ابزار رضا فروشگاه اینترنتی خرید ابزارآلات ارزان است که در آن امکان خرید عمده و قسظی ابزار فراهم است. یک مجموعه کامل از انواع ابزارآلات دستی و برقی و شارژی، ابزار نجاری، ابزار ساختمانی و لوازم نجاری و به طور خلاصه هر آنچه که در دنیای ابزار به آن نیاز دارید را میتوانید اینجا پیدا کنید.

بازدید : 290
چهارشنبه 27 مرداد 1400 زمان : 11:29

دریل چکشی

دریل چکشی علاوه بر خاصیت سوراخ‌کاری، یک مکانیزم چکشی هم دارد به این صورت که به همراه چرخش مته ضربات عمودی و پی‌درپی به سطح وارد می‌کند و بدون اینکه به دستگاه فشار زیادی وارد شود، می‌تواند روی اجسام سخت و ضخیم مثل مصالح ساختمانی دریل‌کاری کند. اینکار توسط یک کلید که معمولا در بالای دریل وجود دارد انجام پذیر است. با زدن این کلید می‌توانید وضعیت دریل را از حالت دریل‌کاری ساده به حالت چکشی تغییر دهید.

دریل‌های چکشی معمولا در دو مدل باسیم که با برق 220 ولت شهری کار می‌کنند و دریل چکشی شارژی یا بی سیم که با باتری کار می‌کند، ساخته می‌شوند. نوع شارژی به دلیل داشتن باتری معمولا سنگین‌تر هستند و برای زمانی‌که به برق دسترسی ندارید، گزینه خوبی به حساب می‌آیند. البته عموما قدرت دریل‌های چکشی برقی از نوع شارژی بیشتر است.

طراحی دریل‌های چکشی معمولا به این صورت است که علاوه بر یک دسته عقبی که در همه دریل‌ها وجود دارد یک دسته دیگر هم نزدیک به مته روی دستگاه قرار دارد تا کاربر در هنگام دریل‌کاری چکشی تسلط بیشتری داشته باشد.

خرید اینترنتی دریل چکشی
قبل از خرید این ابزار برقی ابتدا نوع و حجم نیازتان را مشخص کنید و مشخصات دریل چکشی مناسب خود را بدانید و با آگاهی کامل اقدام به خرید بکنید به این ترتیب هزینه اضافی بابت ویژگی‌هایی که به کارتان نمی‌آید نخواهید داد و دریل چکشی ارزان دقیقا متناسب با کار خود را می‌خرید. پس این قسمت از مقاله تا آخر بخوانید.

اولین نکته‌ای که باید در مورد آن تصمیم بگیرید انتخاب بین دو نوع برقی و شارژی است که در بالا در قسمت بالا این دو نوع را با مزایا و معایب معرفی کردیم و این شما هستید که باید با توجه نیازتان و بودجه خود انتخاب کنید. در همه ابزارآلات برقی موتور مهم‌ترین بخش دستگاه است که باید در هنگام خرید توجه ویژه‌ای به آن شود پس مورد بعدی که به آن می‌پردازیم قدرت موتور دریل چکشی است. مسلم است هر چه موتور قدرت بیشتری داشته باشد می‌توانید کارهای بزرگتر و سنگین‌تری با آن انجام دهید ولی خرید دریل با موتور توان بسیار بالا برای مصارف سبک و خانگی اصلا مقرون به صرفه و منطقی به نظر نمی‌رسد چون هر چه قدرت موتور بالاتر باشد، قیمت دستگاه هم بیشتر می‌شود. قسمت مهم بعدی سه نظام دریل است که وظیفه نگهداری مته و انتقال نیرو از دریل به مته را دارد. چون مته در دریل چکشی علاوه بر حالت چرخشی ساده، ضربات چکشی هم وارد می‌کند پس خیلی مهم است که سه نظام مرغوبی داشته باشد تا دستگاه به درستی و بدون مشکل برای شما کار کند. سه نظام دریل به دو صورت اتومات و آچارخور عرضه می‌شود. اگر سرعت تعویض سری برای شما مهم است سه نظام اتومات تهیه کنید ولی در کل سه نظام آچاری برای کارهای سنگین‌تر و نوع اتومات برای کارهای سبک‌تر استفاده می‌شود. قابلیت تنظیم گشتاور در دریل هم به شما کمک می‌کند متناسب با نوع کارتان قدرت موتور در حرکت چرخشی مته را تنظیم کنید. البته در دردریل‌های چکشی علاوه بر حرکت چرخشی، ضربات عمودی هم وارد می‌کند که شدت این ضربات هم قابل تنظیم است. به سرعت موتور در حالت بی باری که برحسب دور در دقیقه یا RPM بیان می‌کنند. در برخی مدل‌ها می‌توانید این سرعت را براساس نوع کارتان تنظیم کنید و یک سوراخ‌کاری تمیز و بدون عیب و نقص انجام دهید. طراحی مناسب و ارگونومیک دریل و مکانیزم ضد لرزش باعث می‌شود مدت زمان بیشتری بدون مشکل با دستگاه کار کنید.

برای خرید یک دریل چکشی نیازی به صرف وقت برای رفتن به بازار و گشتن در فروشگاه‌های مختلف نیست. می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود، به صورت آنلاین انواع دریل‌های چکشی از برندهای مختلف را به همراه ویژگی‌های فنی به‌طور کامل ببینید، با هم مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. بعلاوه در هنگام خرید سنتی این ابزار برقی شاید نتوانید تمام خصوصیات فنی را بررسی کنید، در حالی‌که می‌توانید در فروشگاه اینترنتی ابزاررضا همه آن‎ها را یک‌جا و طبقه‌بندی شده در قسمت مشخصات فنی ببینید.

قیمت دریل چکشی
به طور کلی قیمت یک دریل چکشی را ویژگی‌ها و خصوصیات فنی که در بالا بیان کردیم، مشخص می‌کند ولی اگر بخواهیم مواردی که تاثیرگزاری بیشتری دارند را عنوان کنیم، می‌توانیم به برند، توان و برقی/شارژی بودن دریل اشاره کنیم.

منبع: دریل چکشی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 31
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 32
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 372
  • بازدید سال : 2506
  • بازدید کلی : 24481
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟