loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

ابزار رضا فروشگاه اینترنتی خرید ابزارآلات ارزان است که در آن امکان خرید عمده و قسظی ابزار فراهم است. یک مجموعه کامل از انواع ابزارآلات دستی و برقی و شارژی، ابزار نجاری، ابزار ساختمانی و لوازم نجاری و به طور خلاصه هر آنچه که در دنیای ابزار به آن نیاز دارید را میتوانید اینجا پیدا کنید.

بازدید : 155
سه شنبه 26 مرداد 1400 زمان : 14:47

دریل گیربکسی
حتما اصطلاح دریل گیربکسی و دریل معمولی را که در دنیای ابزار، بسیار استفاده می‌شود، شنیده‌اید. در این قسمت ابتدا توضیح مختصری درباره این دو دریل ارائه می‌دهیم تا بهتر با مفهوم دریل گیربکسی آشنا شوید.

دریل معمولی: موتور دریل معمولی هم دارای گیربکس یا جعبه دنده است؛ با این تفاوت که آن‌ها فقط یک دنده دارند و با یک قدرت و سرعت عمل می‌کند؛ مثل ماشینی که فقط یک دنده داشته باشد. پس دریل معمولی هم یک دریل گیربکسی با یک دنده است.

دریل گیربکسی: ایده ساخت دریلی که آن را با نام دریل گیربکسی می‌شناسیم، از آنجایی آغاز شد که در مواقعی که نیاز به سرعت کم ولی گشتاور یا نیروی چرخشی بالا بود، برای بهبود کیفیت و عملکرد دریل‌ها، یک جعبه دنده برای افزایش گشتاور، به دریل معمولی اضافه شد.

درواقع دریل گیربکسی در سرعت کم، گشتاور بیشتری می‌تواند وارد کند. در موتور‌های معمولی (موتور با یک دنده) برای کم کردن سرعت، توان موتور کاهش میابد ولی در موتور گیربکسی در سرعت پایین، توان کم نمی‌شود. به این ترتیب با یک نیروی محرکه ثابت،دریل گیربکسی در سرعت کم، نسبت به دریل معمولی، گشتاور بیشتری می‌تواند وارد کند. مشابه ماشین در سربالایی که با دنده یک و دو (سرعت کم) ولی قدرت بالا حرکت می‌کند. این نوع دریل‌ها معمولا دارای دو دنده برای حالت قدرتی و سرعتی هستند. دنده سرعتی، دارای قدرت کمتر ولی سرعت بیشتر است و دنده قدرتی همانطور که گفتیم با سرعت کم، قدرت بیشتری دارد و می‌توان از آن برای سوراخ‌کاری مواد سخت مثل بتن و مواردی که نیاز به نیروی بیشتری است، استفاده شود. کاربرد اصلی دریل گیربکسی باز و بسته کردن پیچ، قلاویزکاری و سوراخ‌کاری با قدرت بالا در بتن و مترال سخت است.

خرید دریل گیربکسی
برای خرید دریل گیربکسی باید مواردی را در نظر بگیرید تا بهترین دریل مناسب کار خود را پیدا کنید. مانند تمام ابزارهای برقی، موتور از قسمت‌های اصلی دستگاه است. هر چه توان دستگاه بالاتر باشد، قدرت بیشتری دارد و می‌توانید در کارهای سنگین‌تر از آن استفاده کنید.

با اضافه شدن جعبه دنده به موتور دریل، کارایی آن بهتر می‌‌شود ولی از طرفی وزن دستگاه افزایش پیدا می‌کند. در هنگام خرید به وزن دریل توجه کنید. برخی از مدل‌ها دارای خاصیت چکشی هم هستند و به آن‌ها دریل گیربکسی چکشی می‌گویند و این یک قابلیت اضافه است که باعث می‌شود بتوان با دریل، طیف وسیعی از کارها را انجام داد.

گیربکس در این دریل‌ها، در قسمت جلو دستگاه قرار دارد. در هنگام کار کردن دریل گیربکسی به دلیل نیروی زیادی که وارد می‌کند، ممکن است قسمت جلویی دستگاه که موتور و گیربکس در آنجا قرار دارند، داغ شود. به همین دلیل معمولا نیم تنه جلویی دریل‌های گیربکسی دارای پوشش آلومینیومی است که این حرارت ناشی از کارکردن در حالت قدرتی را به بیرون منتقل و دستگاه را خنک کند.

قابلیت تنظیم سرعت یا دیمردار بودن به کاربر این امکان را می‌دهد که با توجه مترالی که روی آن کار می‌کند، سرعت چرخش مته را تنظیم کند. ویژگی دیگری که باید به آن توجه کنید، ظرفیت سه نظام است به این معنی که مته تا قطر چند میلی‌متر به آن می‌خورد. برای مثال به سه نظامی با ظرفیت 16 میلی‌متر، می‌توان مته‌هایی با قطر کمتر از 16 میلی‌متر وصل کرد.

در دریل‌های مجهز به کلاچ ایمنی، زمانی‌که مته در قطعه کار، گیر کرده باشد، به‌طور اتوماتیک برق را قطع کرده و به این ترتیب از فشار زیادی که ممکن است به دستگاه وارد شود، جلوگیری می‌کند. در میان ویژگی‌های فنی این نوع دریل، سرعت در حالت بی باری را از یاد نبرید و به آن توجه کنید. برخی از مدل‌های این نوع دریل، مکانیزم گیربکسی دو سرعته دارند یعنی دارای دو سرعت در حالت بی باری هستند که می‌توانند جداگانه مورد استفاده قرار بگیرند. سیستم ضد لرزش و طراحی ارگونومی بدنه دستگاه باعث راحتی کاربر و جلوگیری از خستگی زودهنگام می‌شود.

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی ابزار، کار خرید ابزارآلات را راحت‌تر کرده است، زیرا می‌توان فقط از طریق یک تلفن همراه، هر نوع ابزاری را سفارش داد و درب منزل تحویل گرفت. دریل گیربکسی با قیمت‌ها، مدل‌ها و برندهای مختلف در بازار موجود است. پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی دریل گیربکسی است زیرا می‌توانید بدون نیاز به بیرون رفتن و صرف وقت، انواع دریل گیربکسی را با ویژگی‌های فنی آن‌ها، یک‌جا در فروشگاه‌های اینترنتی ابزار مثل ابزاررضا ببینید، مقایسه و بررسی کنید و دریل مناسب کار خود را سفارش دهید و از خرید اینترنتی خود لذت ببرید.

قیمت دریل گیربکسی
مثل تمام ابزارآلات برقی، قیمت دریل گیربکسی را قدرت موتور، برند و کشور سازنده، کیفیت قطعات و امکانات و قابلیت‌هایی که در قسمت راهنمای خرید به آن‌ها پرداختیم، تعیین می‌کند. برای خرید دریل گیربکسی ارزان، ابتدا باید حجم و نوع کارتان و موادی که قرار است با آن کار کنید را مشخص کنید، سپس به دنبال دریلی بروید که نیاز کار شما را برآورده می‌کند. به این ترتیب با آگاهی کامل اقدام به خرید کرده‌اید و هزینه اضافی بابت ویژگی‌های که برای شما کاربردی ندارند هم نمی‌دهید. برای مثال همانطور که در بالا گفتیم داشتن قابلیت چکشی یک مزیت است که باعث می‌شود در کارهای بیشتری بتوان از دریل استفاده کرد ولی از طرفی قیمت دستگاه را هم بالاتر می‌برد. دریل گیربکسی با موتور توان بالا، قدرت بیشتری دارند و از طرفی سنگین‌تر و گران‌تر هستند. برندهای مختلف آمریکایی، اروپایی، کره‌ای و چینی این دریل را تولید می‌‍‌کنند. در نهایت این شما هستید که باید با توجه به نوع نیازتان و متناسب با بودجه‌ای که برای خرید آن در نظر گرفته‌اید، از بین مدل‌های موجود انتخاب کنید.

منبع: دریل گیربکسی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 48
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 277
  • بازدید ماه : 617
  • بازدید سال : 2751
  • بازدید کلی : 24726
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟