loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

ابزار رضا فروشگاه اینترنتی خرید ابزارآلات ارزان است که در آن امکان خرید عمده و قسظی ابزار فراهم است. یک مجموعه کامل از انواع ابزارآلات دستی و برقی و شارژی، ابزار نجاری، ابزار ساختمانی و لوازم نجاری و به طور خلاصه هر آنچه که در دنیای ابزار به آن نیاز دارید را میتوانید اینجا پیدا کنید.

بازدید : 117
شنبه 27 شهريور 1400 زمان : 10:02

کمپرسور کارگاهی
کمپرسور هوا یک ابزار بادی یا پنوماتیک است که هوا را متراکم می­‌کند و نیروی مورد نیاز ابزارهای بادی که همان هوای فشرده­ است را تامین می­‌کند. مزیت­‎‌های استفاده از ابزارهای بادی مانند صرف انرژی کمتر، استهلاک ناچیز، هزینه تعمیر پایین‌تر و نگهداری ساده‌تر و ایمنی بالاتر برای استفاده در کارگاه­‌ها، کارخانجات و صنایع سنگین و نیمه سنگین نسبت به ابزارهای برقی و شارژی بیشتر است. از کمپرسورها در متراکم سازی گازهای طبیعی، اکسیژن، نیتروژن و دیگر گازهای صنعتی نیز استفاده می­‌شود. هوا با فشار مشخصی که در محیط وجود دارد به درون کمپرسور مکیده شده، و پس از آن هوا درون پمپ باد متراکم می­‌شود، عمل متراکم سازی با افزایش دما همراه است و به همین دلیل، بسیاری از کمپرسورها خنک‌کننده‌ای دارند تا دمای گاز خارج شده از کمپرسور را پایین بیاورد. زمانی که هوا به سرعت آزاد می­‌شود، انرژی جنبشی به وجود می‌آید، این انرژی را می‌­توان به عنوان نیروی محرکه دیگر ابزارهای بادی استفاده نمود.

کمپرسورهای کارگاهی با توجه به کارکردهای متفاوت دارای انواع و اندازه‌های مختلفی هستند. حجم مخزن پمپ کارگاهی از 10 لیتر شروع می­‌شود و در حجم­‌های مختلفی مانند 25، 50، 80، 100 لیتر تا 1200 لیتر ساخت و تولید می­‌شود که هر کدام از آن­ها متناسب با میزان مصرف، مورد استفاده قرار می­‌گیرند. نکته حائز اهمیت این است که گنجایش مخزن باید متناسب با میزان مصرف انتخاب شود زیرا در غیر این صورت موجب فشار دائمی به قسمت موتور، استهلاک آن و اتلاف انرژی خواهد شد. از سوی دیگر برای نگهداری بهتر از کمپرسور باید این مطلب را مد نظر داشت که معمولا رطوبت موجود در هوا هنگام ذخیره آن، وارد مخزن می‌شود به همین دلیل پیچ تخلیه‌­ای در کمپرسور تعبیه می‌­شود تا به‌صورت دوره‌ای از طریق این پیچ رطوبت هوا تخلیه شود. مورد دیگری که برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ابزارهای بادی استفاده می­‌شود فیلتر هوا است، هوایی که از کمپرسور فرستاده می­‌شود معمولا با رطوبت همراه است و رطوبت می­‌تواند صدمات جدی به ابزارهای بادی وارد کند. با نصب فیلتر رطوبت در مسیر ورود هوا به ابزارهای بادی، می­توان از انتقال آب همراه با هوا به درون ابزارآلات جلوگیری کرد. فشار شکن وظیفه تنظیم فشار هوا قبل از ورود به ابزار بادی را بر عهده دارد زیرا هوای متراکم خروجی از پمپ هوا قبل از ورود به ابزار بادی باید دارای فشار معین و مشخصی باشد. یکی از موارد مهم دیگر در هنگام کار با کمپرسور هوا، انتخاب مناسب قطر و طول شیلنگ باد است. انتخاب مناسب این دو پارامتر می­‌تواند میزان افت فشار را به حداقل برساند. به‌طور معمول از شیلنگ‌های کمتر از ۸ متر برای مصــارف عمومی و برای فاصله­‌های بیشتر لازم است تا از لوله‌های فلزی استفاده شود. برای اتصال بین لوله‌ها و شیلنگ‌ها نیز کوپلینگ و فیتینگ به کار گرفته می­‌شوند.

در هنگام خرید کمپرسور هوا چه به صورت اینترنتی و چه به صورت حضوری علاوه بر دقت در انتخاب حجم مخزن توجه به تعدادی از امکانات و ویژگی­‌های دیگر دستگاه نیز مهم و ضروری می­‌باشد. در سال­‌های اخیر کمپرسورهایی با نام کمپرسور بی ­صدا و یا سایلنت ساخته شده‌­اند که نویز تولیدی آن­ها در محدوده 40 تا 90 دسی بل است، این نوع پمپ بادها برای بعضی از مشاغل مانند استفاده در دندانپزشکی‌­ها بسیار کارآمد و مورد استقبال است. در بعضی صنایع مانند صنایع غذایی و یا دارویی نیز بدون روغن بودن هوای خروجی بسیار ضروری است به همین دلیل استفاده از کمپرسورهای بدون روغن انتخابی ایده­‌آل می­باشد. قابلیت­های دیگری مانند شیر تخلیه، فشارسنج و داشتن چرخ برای حمل آسان‌تر نیز جز مواردی است که می‌­توان در هنگام خرید به آن­ها توجه نمود.

قیمت انواع پمپ باد را مشخصاتی که ذکر شد مانند حجم مخزن، بی‌­صدا بودن، بدون روغن بودن و البته برند آن تعیین می­‌کند. هر چه کمپرسور هوا از حجم بیشتری برخوردار باشد، بی­ صدا و بدون روغن نیز باشد و توسط برند معتبرتری تولید شده باشد، مسلما از قیمت بالاتری هم برخوردار است. برندهایی مانند متابو، هیوندای، رونیکس، وینکس، اکتیو، آنکور و … این ابزار پر کاربرد را تولید می‌کنند که هر کدام با توجه به کشور سازنده و کیفیت محصول دارای قیمت‌های مختلفی هستند.

منبع: کمپرسور کارگاهی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 24
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 66
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 252
  • بازدید ماه : 592
  • بازدید سال : 2726
  • بازدید کلی : 24701
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟