loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

ابزار رضا فروشگاه اینترنتی خرید ابزارآلات ارزان است که در آن امکان خرید عمده و قسظی ابزار فراهم است. یک مجموعه کامل از انواع ابزارآلات دستی و برقی و شارژی، ابزار نجاری، ابزار ساختمانی و لوازم نجاری و به طور خلاصه هر آنچه که در دنیای ابزار به آن نیاز دارید را میتوانید اینجا پیدا کنید.

بازدید : 119
دوشنبه 8 شهريور 1400 زمان : 10:41

مینی فرز
فرز یک ابزار پرکاربرد و همه کاره در صنایع و کارگاه‌ها به حساب می‌آید که داشتن آن برای هر محیط صنعتی و نیمه صنعتی لازم است. تفاوت فرز و مینی فرز در ابعاد و توان دستگاه است. درواقع می‌توان گفت از فرزها برای کاربردهای گسترده و صنعتی و از مینی فرزهای برای کارای نیمه صنعتی و حتی خانگی استفاده می‌شود. سازوکار عملکرد همه انواع فرز براساس چرخش شفت موتور توسط چرخ دنده‌ها و اتصال سری‌های مختلف به سر محور چرخان است. بسته به نوع سری، قدرت موتور و ابعاد دستگاه می‌توان از فرزها برای کارهای مختلفی بهره گرفت. مینی فرزها برای از بین بردن بیرون زدگی‌های سنگ و فلز، صفحه تراشی، فرم تراشی، کنار تراشی، رنده تراشی، تیز کردن ابزارآلات باغبانی و … به کار می‌روند. مینی فرزها براساس منبع تغذیه به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • مینی فرز شارژی
    این نوع مینی فرز از طریق یک باتری قابل شارژ کار می‌کند، قابل حمل است و برای جاهایی که دسترسی به برق ندارید، مناسب است. بعلاوه صدای کمی ایجاد می‌کند، ولی به دلیل داشتن باتری معمولا سنگین‌تر از انواع دیگر است و قیمت بالایی هم دارد.
  • مینی فرز برقی
    این نوع مینی فرز با نیروی برق کار می‌کند و قدرت و کارایی بالایی دارد و در مقایسه با دو نوع دیگر از قیمت مناسبی برخوردار است. از محدودیت‌های مینی فرز برقی این است که فقط در جاهایی که برق دسترسی دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید و سروصدای بیشتری هم تولید می‌کند.
  • مینی فرز بادی
    با نیروی فشار هوا کار می‌کند. درواقع برای کار کردن نیازمند کمپرسور هوا است که این خود هم مزیت و هم محدودیت حساب می‌شود. مزیت آن این است که وزن دستگاه کم‌تر می‌شود و محدودیت آن هم وابستگی به مخزن باد است. بعلاوه دستگاه از قدرت و کارایی بالایی برخوردار است و استهلاک و خرابی آن از انواع دیگر کمتر است.
  • برای خرید هر نوع مینی فرزی حتی مینی فرز دست دوم باید از تمام مشخصات فنی دستگاه مورد نیازتان اطلاع داشته باشید تا با آگاهی کامل، دستگاهی دقیقا متناسب با نیازتان تهیه کنید.

    خرید دستگاه مینی فرز
    در این قسمت نکات مهم خرید مینی فرز را می‌خوانید و سپس در قسمت قیمت مینی فرز، به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید یک مینی‌فرز ارزان قیمت تهیه کنید. اولین و مهم‌ترین مشخصه دستگاه سنگ فرز در هر ابعادی قدرت موتور است. هر چه توان دستگاه بالاتر باشد قدرت و سرعت آن بیشتر می‌شود و راحت‌تر و سریع‌تر تراش‌کاری یا برش را انجام می‌دهد. در نظر بگیرید که هر چه قطر صفحه برش بیشتر باشد، توان دستگاه هم باید بالاتر رود. مینی فرزها معمولا توانی بین 550 تا 1300 وات دارند و اگردستگاه را برای مصارف خانگی تهیه می‌کنید، توان 600 الی 750 وات معمولا پاسخ‌گوی نیاز شما خواهد بود. قطر صفحه یا اندازه دیسک هم فاکتور مهمی است که دقیقا وابسته با نوع کارتان است. اگر قطعه‌ای که روی آن کار می‌کنید کوچک است، دیسک‌هایی با قطر بزرگ مناسب کار شما نیستند و باید از مینی فرز با دیسک کوچک‌تر استفاده کنید. فراموش نکنید صفحه بزرگ‌تر، نیازمند دستگاهی با موتور قوی‌تر و توان بیشتر است. سرعت دستگاه هم از دیگر نکات مهم در حین خرید است که باید به آن توجه شود که بستگی به جنس قطعه و کیفیت برش دارد. برای مثال برای برش فلزات از سرعت‌های بالا و برای برش سنگ از سرعت پایین استفاده می‌شود. سرعت دستگاه در حالت بی باری را می‌توانید حسب دور در دقیقه در مشخصات دستگاه ببینید. برخی از مدل‌ها دارای دیمر کنترل سرعت هستند و این باعث افزایش کارایی دستگاه می‌شود، چون می‌توانید بسته به نوع و متریالی که روی آن کار می‌کنید، سرعت را کم یا زیاد کنید. مینی فرزها از نظر دسته در دو نوع دسته بلند و دسته کوتاه عرضه می‌شوند. معمولا در مینی فرز دسته کوتاه اپراتور به قطعه نزدیک‌تر است و تسلط بیشتری دارد و در نوع بلند به دلیل فاصله بیشتر از قطعه و صفحه دیسک ضریب ایمنی بالاتر است. هر دو نوع دسته کوتاه و بلند بسته به کاربر و نوع کار طرفداران خودش را دارد. اگر در استفاده از مینی فرز تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ مدل‌هایی بروید که دارای دسته کمکی هستند که باعث عدم لغزش و تسلط بیشتر شما در حین کار می‌شوند. در مدل‌های جدید مینی فرز، برخی از کمپانی‌ها روی دستگاه یک سیستم استارت نرم تعبیه کرده‌اند که باعث می‌شود در صورت خاموش کردن دستگاه، سرعت آن به صورت تدریجی کم شود و به این صورت به دستگاه شوک وارد نشده و طول عمر آن بیشتر می‌شود. کلیه مشخصات فنی بالا را می‌توانید در هنگام خرید اینترنتی مینی فرز از فروشگاه‌های اینترنتی ابزار در قسمت مشخصات فنی و توضیحات محصول ببینید.

    قیمت مینی فرز
    با صرف‌نظر از خصوصیات فنی، قیمت یک مینی فرز را برند و کشور سازنده مشخص می‌کند. برندهای آمریکایی، اروپایی، ژاپنی و چینی زیادی این محصول را با قیمت‌های مختلف، تولید می‌کنند تا بازار این ابزار پرکاربرد را از دست ندهند. معمولا برندهای چینی قیمت پایین‌تری دارند. در خرید مینی فرز چینی سعی کنید از برندهای معتبر چینی با گارانتی و خدمات پس از فروش خرید کنید. می‌توان گفت جدای از برند، یک مینی فرز ارزان قیمت از لحاظ ویژگی‌های فنی دارای توان و قطر صفحه برش کمتر است، معمولا دارای استارت نرم نیست و ممکن است دیمر کنترل سرعت برای آن تعبیه نشده باشد. البته یک مینی فرز با قیمت پایین همه این خصوصیات را ندارد بلکه در اینجا صرفا مواردی که قیمت یک مینی فرز را از لحاظ فنی، بالا می‌برد، عنوان کردیم. در نهایت باید با توجه به نوع نیاز و حجم کارتان، بهترین مینی فرز متناسب با بودجه خود را تهیه کنید.

    منبع: مینی فرز

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 48
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 290
  • بازدید ماه : 630
  • بازدید سال : 2764
  • بازدید کلی : 24739
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟