loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

آچار جغجغه دستی یکی از جدیدترین نوع آچارها است است که بسیار کارساز بوده و کار را برای ما راحت‌تر کرده است.

بازدید : 117
يکشنبه 23 آبان 1400 زمان : 17:30

آچار جغجغه
همانطور که می‌دانید انواع آچار، دسته مهمی از ابزارآلات دستی هستند که بسیار پرکاربرد بوده و در هر جعبه ابزاری حداقل چند نوع از آن‌ها را می توان پیدا کرد. آچار جغجغه دستی یکی از جدیدترین نوع این گروه از ابزارآلات است که بسیار کارساز بوده و کار را برای ما راحت‌تر کرده است. در آچار جغجغه به دلیل مکانیزم هرزگردی که وجود دارد، برخلاف آچارهای دیگر نیازی نیست که با هر بار پیچاندن مهره، آچار را از مهره جدا کنید و دوباره دستتان را به نقطه اول برگردانید زیرا با استفاده از این نوع آچار می‌توانید بدون جدا کردن آچار از مهره و به طور مداوم و با حرکت دسته آچار به جلو عقب ، مهره را باز کنید. این موضوع خیلی به سرعت کار می‌افزاید و همچنین باعث شده آچار جغجغه برای فضاهای بسته که امکان چرخش به راحتی وجود ندارد، بهترین انتخاب باشد.

آچار جغجغه ای در نگاه اول شبیه آچار رینگی است ولی در داخل رینگ آن یک حلقه جغجغه کار شده است. در مدل‌های جدید، آچار جغجغه را با بکس ترکیب کرده‌اند و مدلی را تولید کرده‌اند که دارای سری‌های قابل تعویض باشد. در این مدل، آچار جغجغه فقط به عنوان یک دسته عمل می‌کند و بدون سری‌های بکس چیزی را نمی تواند باز و بسته کند.

در این قسمت می‌خواهیم مکانیزم جغجغه را که باعث کارایی بالای این نوع از آچارها شده است، شرح دهیم. آچار جغجغه ای به طور کلی از یک چرخ دنده و یک یا دو ضامن و یک کلید اهرمی تشکیل شده است. قبل از حرکت چرخ دنده، ضامن روی یکی از شیارهای چرخ دنده قرار دارد و به محض اینکه چرخ دنده شروع به حرکت کرد، ضامن حرکت کرده و روی چرخ دنده بعدی سقوط می کند و صدای جغجغه ای که می شنوید هم ناشی از همین عمل است. اگر فقط یک ضامن داشتیم، با چرخش در جهت عکس، ضامن در یکی از دندانه‌های قفل و مانع حرکت چرخ دنده می‌شد. در این صورت فقط آچار را می‌توانستیم در یک جهت حرکت دهیم، مانند آچارهای معمولی و دیگر حرکت جلو عقبی جغجغه‌ای را نداشتیم ولی وقتی دو ضامن داریم با حرکت در جهت عکس، ضامن اول از چرخ دنده دور می شود و ضامن دوم روی دندانه‌های چرخ دنده سقوط کرده و به این ترتیب می‌توانیم آچار را در دو جهت حرکت دهیم و در نهایت خاصیت جغجغه ای داشته باشیم. هر چقدر تعداد دندانه‌های چرخ دنده بیشتر باشد، آچار قابلیت بیشتری خواهد داشت زیرا کمان دوران چرخ دنده آچار کوتاه‌تر می‌شود و این باعث می‌شود که در جاهایی که جای دست کم است و امکان چرخش آچار به اندازه‌‎های بزرگ فراهم نیست، حرکت‌های کوچک و کم دست هم پیچ را بچرخاند. بعلاوه هر چه تعداد این دندانه‌ها بیشتر باشد، پیچ و مهره بهتر در آچار جای می‌گیرند.

به دلیل کارایی زیادی که این نوع آچار دارد در انواع مختلفی برای کاربری‌های مختلف ساخته می‌شود. از انواع آچار جغجغه‌ای های موجود در بازار می‌توان به آچار جغجغه همه کاره، آچار جغجغه دم موشی و آچار جغجغه تاشو را نام برد.

خرید اینترنتی آچار جغجغه
در این قسمت نکات لازم و مهم که باید هنگام خرید آچار جغجغه در نظر داشته باشید را بیان می‌کنیم. اولین نکته جنس آچار و مواد به کار رفته در ساخت آن است. مقاومت بالا و وزن سبک و ضد زنگ بودن در مورد جنس آچار بسیار مهم است. آچارهای ساخته شده از آلیاژ کروم وانادیوم از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و این جنس برای آچار بسیار مناسب است. نکته بعدی سایز آچار است. اگر قصد خرید آچار یک سر تخت جغجغه ای یا رینگی جغجغه ای را دارید به سایز آچار که مانند آچار تخت و رینگی معمولی بر حسب میلی متر است، توجه است که متناسب با نیازتان باشد. در مورد دسته جغجغه که قابلیت تعویض سری دارد، به سایز درایور آن که در 4 سایز 2/1 ، 4/3 ، 8/3 و 4/1 و بر حسب اینچ است، توجه کنید. ضمنا مدل‌هایی که دارای قابلیت تعویض سری هستند، شما را از داشتن چندین نوع آچار بی‌نیاز می‌کنند و با داشتن یک آچار با چند سری، جعبه ابزار سبک‌تر و حتی کامل‌تری خواهید داشت. قفل پذیر بودن آچار از خصوصیات بسیار مهم آچار جغجغه ای است که باعث می‌شود با حرکت رفت و برگشتی دست کاربر، پیچ و مهره باز شود. در هنگام خرید به خوش دست بودن، دسته ضد لرزش و ضد تعریق و طراحی ارگونومیک دسته هم توجه کنید.

قیمت آچار جغجغه
قیمت آچار جغجغه را ویژگی‌های فنی که در بالا بیان کردیم و البته برند و کشور سازنده آن تعیین می‌کنند. به طوری که در شرایط ثابت، هر چقدر ابعاد و سایز ابزار بزرگ ‌تر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. برای مثال در شرایط برابر از نظر برند و جنس، قیمت آچار جغجغه بزرگ بیشتر از قیمت آچار جغجغه کوچک است. یک قاعده کلی در مورد قیمت ابزارآلات وجود دارد و آن این است که قیمت یک ابزار را نوع نیاز شما تعیین می‌کند. این ابزار با قیمت‌های مختلف در انواع و ابعاد مختلف از برندهای متنوع در بازار موجود است و شما باید براساس حجم و نوع کارتان بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر با این ابزار زیاد سروکار دارید، سراغ برندهای مطرح و کیفیت‌های بالاتر و در نتیجه قیمت های بالاتر باشید ولی اگر صرفا برخی مواقع ممکن است ابزار را استفاده کنید، نیازی نیست که هزینه زیادی صرف خرید این ابزار بکنید و از بین مدل‌های ارزان تر انتخاب کنید.

منبع: آچار جغجغه‌ای

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 57
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 48
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 334
  • بازدید ماه : 674
  • بازدید سال : 2808
  • بازدید کلی : 24783
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟