loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

ابزار رضا فروشگاه اینترنتی خرید ابزارآلات ارزان است که در آن امکان خرید عمده و قسظی ابزار فراهم است. یک مجموعه کامل از انواع ابزارآلات دستی و برقی و شارژی، ابزار نجاری، ابزار ساختمانی و لوازم نجاری و به طور خلاصه هر آنچه که در دنیای ابزار به آن نیاز دارید را میتوانید اینجا پیدا کنید.

بازدید : 112
يکشنبه 7 شهريور 1400 زمان : 17:01

دستگاه جوش (اینورتر جوشکاری)
اینورتر جوشکاری جدیدترین نسل دستگاه‌های جوشکاری هستند. دستگاه جوش اینورتر به روش قوس الکتریکی قطعات فلزی یا فولادی را به هم متصل می‌کند. نسبت به دستگاه‌های جوش نسل قبل یعنی ترانس جوشکاری سبک‌تر، کم‌مصرف‌تر، کارآمدتر و دقیق‌تر هستند. سازوکار اینورتر جوش به این صورت است که با کمک یک سری یک‌سو کننده و سوئیچ، جریان متناوب 60 هرتز AC را به جریان خروجی DC تبدیل می‌کند. در واقع اینورتر جوشکاری، برق شهری تک‌فاز یا سه‌فاز متناوب با فرکانس 60 هرتز را به عنوان ورودی می‌گیرد و به واحد اینورتری دستگاه منتقل می‌کند، در این قسمت به موج مربعی با فرکانس بالا (1-10 KHZ) تبدیل می‌شود و بعد از عبور از مبدل‌ها و عملیات فیلترینگ و یک‌سوسازی، جریان مستقیم برای جوشکاری ایجاد می‌شود. مقدار جریان خروجی و ولتاژ دستگاه قابل تنظیم است.

راهنمای خرید اینترنتی دستگاه جوش
با توجه به تنوع زیاد دستگاه‌های جوش، معمولا خریداران در هنگام خرید دچار سردرگمی می‌شود. در این راهنمای خرید، نکات مهم در خرید اینورتر جوشکاری را بیان می‌کنیم. دستگاه‌های جوشکاری دارای انواع مختلفی هستند و شما باید بسته به حجم و نوع کار، جنس فلز و ضخامت آن و امکاناتی که از دستگاه خود انتظار دارید، ار بین آن‌ها را انتخاب کنید.

انواع اینورتر جوشکاری:

1- اینورتر جوش الکترود یا MMA
2- اینورتر جوش تیگ یا آرگون TIG
3- اینورتر جوش CO2 یا میگ MIG

دستگاه جوش MMA یکی از دستگاه‌های مقرون به‌صرفه و مناسب برای جوشکاری فلزات آهنی و فولاد است که با استفاده از الکترود جوشکاری کار جوش دادن دو قطعه آهن یا فولاد را انجام می‌دهند.
بعد از انتخاب نوع اینورتر جوش، باید با توجه به جنس و ضخامت فلز، الکترود مناسب کار خود را انتخاب کرده و براساس آن دستگاهی با آمپراژ صحیح انتخاب کنید. اینورترهای MMA معمولا براساس حداکثر مقدار آمپری که تولید می‌کنند، نام‌گذاری می‌شوند. هر چه ضخامت فلزی که روی آن کار می‌کنید، بیشتر باشد؛ جریان بالاتری از اینورتر می‌کشد و جریان بالاتر به این معنی است که اینور باید توان بالاتری داشته باشد و این خود باعث افزایش قیمت دستگاه خواهد شد. اینورترهای جوشکاری دارای دو نوع سوئیچ با تکنولوژی‌های IGBT و MOSFET هستند. اینورترهای تکنولوژی IGBT به دلیل افزایش فرکانس و کاهش حجم ترانسفورماتورها، کوچک‌تر و سبک‌تر هستند و میزان اتلاف و مصرف برق آن‌ها تا 30 درصد کمتر است. به وزن دستگاه اینورتری که می‌خرید، توجه کنید چون اگر می‌خواهید از دستگاه در پروژه‌ها و مکان‌های مختلف استفاده کنید، خیلی مهم است که دستگاهی که می‌خرید به‌راحتی قابل حمل باشد.
نکته بسیار مهم در خرید اینورتر جوش، چرخه عملکرد دستگاه است. به بیان ساده چرخه عملکرد، مدت زمانی است که دستگاه می‌تواند بدون وقفه جوشکاری کند و نیازی به زمان استراحت برای خنک شدن ندارد. این فاکتور معمولا بر حسب درصد بیان می‌شود. چرخه دستگاه را در یک بازه ده دقیقه‌ای در نظر می‌گیرند. برای مثال اگر چرخه دستگاه 50% است یعنی برای ده دقیقه کار، پنج دقیقه زمان برای خنک شدن نیاز دارد. این المان مهمی است چرا که جریان دستگاه بالاتر رود، نیاز به خنک شدن آن بیشتر می‌شود. دستگاه‌های جوش صنعتی چرخه عملکرد بالاتری دارند. اینورترهایی که کلید ARCH Force دارند در واقع دو ولومه هستند و قابلیت تنظیم عمق نفوذ جوشکاری را دارند. ولتاژ کاری بسیاری از اینورترهای جوش 220 ولت برق شهری و یا 115 ولت مستقیم است. برای کاربردهای سبک و خانگی اینوتررهای جوش تک فاز مناسب هستند و برای موارد صنعتی اینورترهای سه فاز کارآمد هستند.
برای خرید اینورتر جوشکاری ارزان می‌توانید سراغ مدل‌هایی با توان و آمپراژ پایین‌تر بروید. ولی دقت کنید با توجه به نیاز و کاربردی که برای شما دارد، دستگاه اینورتر را انتخاب کنید. برای خرید دستگاه جوشکاری مناسب کارتان باید فاکتورها و عوامل زیادی را مد نظر قرار دهید که این خود کار خرید را مشکل می‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید با گروه مشاوره تخصصی ابزاررضا تماس بگیرید و مشاوره خرید اینورتر جوشکاری دریافت کنید. به این ترتیب با خیال راحت بهترین اینورتر جوش مناسب خود را خریداری کنید.

قیمت اینورتر دستگاه جوش
قیمت دستگاه اینورتر جوش با توجه به آمپراژ تولیدی، کیفیت و نوع دستگاه متغیر است. البته اینکه توسط چه برندی تولید می‌شود بسیار حائز اهمیت است. بعد از برند و مشخصات فنی، اقلامی که همراه دستگاه عرضه می‌شود، ضمانت نامه و خدمات پس از فروش عوامل تعیین‌کننده قیمت اینورتر جوشکاری است.

منبع: دستگاه جوش

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 42
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 389
  • بازدید سال : 2523
  • بازدید کلی : 24498
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟