loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

ابزار رضا فروشگاه اینترنتی خرید ابزارآلات ارزان است که در آن امکان خرید عمده و قسظی ابزار فراهم است. یک مجموعه کامل از انواع ابزارآلات دستی و برقی و شارژی، ابزار نجاری، ابزار ساختمانی و لوازم نجاری و به طور خلاصه هر آنچه که در دنیای ابزار به آن نیاز دارید را میتوانید اینجا پیدا کنید.

بازدید : 112
دوشنبه 8 شهريور 1400 زمان : 14:00

فرز مینیاتوری
همانطور که می‌دانید دستگاه فرز دارای یک موتور است که محور آن با سرعت بالا و به صورت گردشی حرکت می‌کند. به سر سنگ فرز می‌توان انواع ابزار برنده، سنباده، فرچه و پولیش و … وصل کرد. فرز مینیاتوری یا فرز حکاکی کوچک‌ترین عضو این خانواده است که ابعاد آن از همه کوچک‌تر است و برای کارهای هنری ظریف مثل حکاکی، شیارزنی، سوراخ‌کاری استفاده می‌شود. البته کاربردهای فرز مینیاتوری تنها به این موارد محدود نمی‌شود بلکه کارکرد دقیق و با ظرافت این فرز کوچک باعث شده در در قالب‌سازی، منبت‌کاری، پولیش‌کاری فلزات، معرق‌کاری، مجسمه‌سازی، مبلمان‌سازی، رنگ برداری، زنگ زدایی فلزات و حتی درصنعت زیبایی وحتی در کاشت ناخن و دندان‌پزشکی استفاده شود. در واقع به کمک سری‌های متنوعی که این دستگاه دارد می‌توان از آن کاربردهای متنوعی انتظار داشت. اساس کار فرزمینیاتوری حرکت شفت دستگاه توسط موتور و چرخ دنده‌ها است. برای خرید این فرز ظریف باید به مشخصاتی مانند توان و سرعت حرکت محور آن توجه کنید.

برای خرید فرز مینیاتوری ارزان می‌توانید به سراغ مدل‌هایی با توان کمتر بروید ولی توجه داشته باشید که توان دستگاه باید پاسخ‌گوی نیاز شما باشد نه آنقدر پرقدرت که بیش از حد مورد نیازتان باشد و نه آنقدر کم توان نتواند انتظار شما را برآورده کند. فرزهای مینیاتوری از لحاظ منبع تغذیه در سه مدل برقی، شارژی و بادی (پنوماتیک) ساخته می‌شوند. نوع بادی این فرز به دلیل نداشتن موتور، بسیار ظریف و کارآمد است و در صورت نگهداری درست می‌تواند سال‌های زیادی کار کند. نوع برقی آن با اتصال به پریز برق کار می‌کند دارای توان و قدرت بسیار مناسبی است. فرز مینیاتوری شارژی یا بی‌سیم هم با نیروی باتری‌ای که در انتهای دستگاه قرار دارد، کار می‌کند.

خرید فرز مینیاتوری
برای خرید این دستگاه فرز ظریف و پرکاربرد باید حتما نکاتی را در نظر بگیرید. اولین و مهم‌ترین نکته توجه به توان دستگاه است. فرزهای مینیاتوری برقی موجود در بازار ایران معمولا توانی بین 150 تا 230 وات دارند. دستگاهی را انتخاب کنید که توان آن متناسب با نیاز شما باشد چون هر توان بالاتر رود، هم دستگاه سنگین‌تر می‌شود و هم قیمت آن بالاتر می‌رود ولی از طرفی قابلیت باربرداری‌های بیشتر و سنگین‌تری را خواهد داشت. توان را براساس حجم تراش و نوع کارتان انتخاب کنید. علاوه بر توان به سرعت دستگاه در حالت بی باری هم توجه داشته باشید چرا که هر چه سرعت دستگاه بیشتر باشد کار سریع‌تر خواهد و البته کار کردن با آن نیازمند دقت بیشتری نیز می‌باشد. برخی از مدل‌ها دارای دیمر کنترل سرعت هستند و این ویژگی باعث می‌شود بسته نوع کارتان و متریال مورد استفاده سرعت را تنظیم کنید که این خود موجب دقت و ظرافت کارتان می‌شود. فرز مینیاتوری یک دستگاه پرتابل برای کارهای ظریف است که ممکن است مدت زمان زیادی در دستان کاربر استفاده شود، بنابراین وزن دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید در حین خرید آن را دست کم گرفت. پس سعی کنید از بین مدل‌های سبک‌تر انتخاب کنید، البته با نصب شلنگ خرطومی رابط می‌توان از وزن دستگاه کم کرد. لرزش در حین کار یکی از نشانه‌های دستگاه بی‌کیفیت است که باعث خستگی کاربر شده و در نهایت کاری بدون ظرافت و کیفیت ارائه می‌دهد. شاید تشخیص این مورد حین خرید سخت به نظر برسد. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، راجع به دستگاه خوب تحقیق کنید. از دیگر مواردی که مهم است و شاید نتوانید در زمان خرید آن را شناسایی کنید، گرم شدن دستگاه در حین کار است. در مدل‌های با کیفیت پایین‌تر معمولا سیستم گردش هوا و محل خروجی هوا، در جایی طراحی شده که گرما به دست کاربر منتقل می‌شود. سایز کولت یا سه نظام فرزمینیاتوری از سایز کولت انواع دیگر فرز کوچک‌تر است. کولت‌هایی با سایز 0.7 تا 6 میلی‌متر قابلیت نصب روی فرز مینیاتوری را دارند. البته عموما سایز کولت فرز مینیاتوری حداکثر 3.2 میلی‌متر است. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید سایز مته یا ابزاری که به سر فرز متصل می‌کنید با سایز کولت یا سه نظام متناسب باشد چون در غیر این صورت کولت نمی‌تواند مته یا ابزارتان را در خود محکم نگه دارد. شلنگ خورطومی از لوازم جانبی این دستگاه است که همانطور که گفتیم با کمک آن می‌توان از وزن دستگاه کم کرد و برای کاربردهای مختلفی چون حکاکی از آن استفاده کرد. دقت داشته باشید که شلنگ خرطومی نباید دارای پیچ و تاب باشد. از دیگر لوازم جانبی فرز مینیاتوری می‌توان سری‌های مختلف برش، سوراخ‌کاری، پرداخت و سنگ‌زنی اشاره کرد که به همراه برخی از دستگاه‌ها عرضه می‌شود. برای خرید فرز مینیاتوری ارزان می‌توانید از بین مدل‌هایی که دارای لوازم جانبی کمتری هستند، انتخاب کنید. تمامی مشخصات فنی که در بالا ذکر کردیم را می‌توانید در هنگام خرید اینترنتی فرز مینیاتوری از فروشگاه‌های اینترنتی ابزار مثل ابزار رضا، در قسمت مشخصات فنی و توضیحات محصول ببینید و پس از انجام بررسی‌های لازم محصول مورد نظر خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

قیمت دستگاه فرز مینیاتوری
قیمت سنگ فرز مینیاتوری را خصوصیات فنی‌ای که در بالا بیان کردیم، برند دستگاه، تعداد اقلام همراه، گارانتی و خدمالت پس از فروش آن تعیین می‌کنند. برندهای مختلف آمریکایی، اروپایی، ژاپنی و چینی این دستگاه را تولید می‌کنند که هر کدام با قیمت‌های مختلفی در بازار موجود هستند. بعد از برند، توان، ارتباط مستقیمی با قیمت دستگاه دارد و هر چه توان بالاتر رود، قیمت دستگاه هم بیشتر می‌شود. در نهایت شما باید با توجه به نوع و حجم کارتان فرز مینیاتوری متناسب با بودجه خود را تهیه کنید.

منبع: فرز مینیاتوری

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 71
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 186
  • بازدید ماه : 526
  • بازدید سال : 2660
  • بازدید کلی : 24635
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟