loading...

ابزاررضا فروشگاه اینترنتی ابزار و یراق، فروش اینترنتی ابزار ارزان، خرید انواع ابزار برقی، ابزار شارژی، ابزار دستی و ...

ابزار دستی ها با نیروی دست انسان کار می‌کنند؛ به این صورت که با به کارگیری ابزار دستی مورد نظر، نیروی کمتری مصرف می‌شود.

بازدید : 301
چهارشنبه 7 مهر 1400 زمان : 12:35

ابزار دستی

شاید بتوان گفت ابزارآلات دستی از قدیمی‌ترین همراهان انسان در طول تاریخ هستند. انسان‌ها برای بریدن شاخه درختان، ساخت منازل اولیه و به طور کلی برای انجام هر کار و فعالیتی نیاز به ابزاری داشتند که به آن‌ها کمک کند. بسیاری از پیشرفت‌های انسان بدون حضور این ابزارآلات غیرممکن بود. همانطور که از نام این نوع ابزارآلات پیداست، طوری طراحی شده‌اند که با نیروی دست انسان کار کنند؛ به این صورت که با به کارگیری ابزار دستی مورد نظر، نیروی کمتری صرف شود. به این ترتیب هزاران سال است که ابزار دستی توسط انسان ساخته می‌شود. رشد و شکوفایی اصلی این دسته از ابزارآلات به قرن هجده و نوزده میلادی برمی‌گردد. به طور کلی ابزار دستی دسته‌ی بسیار متنوعی در دنیای ابزارآلات است. در محیط‌های کارگاهی، صنعتی، نیمه صنعتی و حتی در هر خانه‌ای یافت می‌شوند. ابزار دستی‌ها بزرگ‌ترین بخش و پایه‌ای ترین ابزار در هر جعبه ابزاری هستند. به طور کلی وجودشان در هر محیطی و برای انجام هر کاری، ضروری است.

ابزار دستی طیف وسیعی از لوازم را در می‌گیرد ولی چند نمونه از موارد معروف ابزار دستی که همه می‌شناسیم می توان به چکش، پتک، انواع آچار، انواع انبر، پیچ گوشتی، قیچی و … اشاره کرد. وزن کم، نگهداری ساده، حمل آسان، کم جایی و صرفه جویی در زمان و هزینه و سایر مزایایی که ابزار دستی‌ها دارند، سبب محبوبیت آن‌ها شده است، به طوری که با وجود پیشرفت‌هایی که ابزار برقی‌ها داشته‌اند، همچنان افراد زیادی تمایل به استفاده از ابزار دستی دارند. استفاده از ابزارآلات دستی نیاز به آموزش خاصی ندارد و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند فقط کافی است که بدانید هر ابزاری برای چه کاری استفاده می‌شود و در مواقع لزوم آن ابزار را با خود به همراه داشته باشید؛ به همین جهت انتخاب درست ابزار دستی اهیمت زیادی دارد. در قسمت زیر مواردی که باید برای خرید ابزار دستی مناسب در نظر داشته باشید را خواهید خواند.

خرید اینترنتی ابزار دستی

برای خرید ابزار دستی در وهله اول بسیار مهم است که کاربرد آن را در نظر داشته باشید. نیازی نیست که جعبه ابزارتان پر از انواع مختلف ابزار دستی باشد، بلکه مهم این است که با توجه به نیاز فعلی‌تان خرید کنید. به این صورت هم نیاز خود را رفع کرده‌اید و هم در هزینه‌ها صرفه جویی کرده‌اید و هم اینکه از سنگین شدن و حمل دشوار یک جعبه ابزار سنگین جلوگیری کرده‌اید. در اینجا خیلی مهم است که کیفیت را به کیمت ترجیح داده و ابزارآلات کمتر ولی با کیفیت بالاتر تهیه کنید. در خرید ابزارآلات دستی به این نکته توجه داشته باشید که همیشه ابزار گران تر، بهتر نیست. خرید ابزار دستی با قیمت بالا برای مشاغلی مثل مشاغل ساختمانی و تاسیسات و درواقع برای کسی که مدام با ابزارآلات کار می‌کند، کاملا توجیح پذیر و به حتی به صرفه است ولی برای مصارف عمومی و خانگی، خرید یک آچار گران قیمت که شاید در سال یک یا دو بار استفاده شود، خیلی توجیح پذیر نخواهد بود. ابزارآلات دستی ساختمان پیچیده‌ای ندارند و به طور کلی از دو بخش دسته و سری تشکل شده‌اند. در هنگام خرید ابزار دستی به دسته آن دقت کنید که خوش دست باشد، به دست آسیب وارد نکند، در صورت لزوم عایق ایمنی داشته باشد، قدرت مانور بالایی به شما بدهد و به طور کلی اصول ارگونومی ابزار در آن رعایت شده باشد. جنس و مواد اولیه ای که در ساخت دسته و سری ابزار دستی استفاده شده و کیفیت ساخت آن، از موارد تعیین کننده کیفیت ابزار دستی است. ابزار دستی‌ها از جزو ابزارهای مصرفی نیستند و یک بار برای همیشه آن‌ها را می‌خرید، پس سعی کنید ابزاری با کیفیت و استاندارد و مطابق نیازتان از یک فروشگاه معتبر که کیفیت و اصالت کالا را تضمین می‌کند، تهیه کنید.

یکی از بهترین راه‌های خرید این دسته از ابزارآلات پرمصرف، خرید اینترنتی ابزار دستی از سایت‌های فروش ابزار است . زیرا بدون نیاز به بیرون رفتن و صرف وقت و هزینه و تنها از طریق تلفن همراه خود در منزل می‌توانید مدل‌های مختلف از ابزار مورد نظر خود را ببیند، مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و مطابق نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

لیست قیمت ابزار دستی

قیمت ابزارآلات دستی در درجه اول بستگی به نوع ابزار دارد. همانطور که گفته شد، ابزار دستی رنج وسیعی از ابزارآلات را در برمی گیرد. به این ترتیب اینکه چه نوع ابزار را انتخاب می‌کنید، تعیین کننده قیمت ابزار است. کیفیت ساخت، برند و کشور سازنده از موارد دیگر تعیین کننده قیمت هستند. همانطور که می‌دانید، ابزار دستی‌ها بسیار پرکاربرد هستند به هیمن جهت برندهای زیادی این دسته از ابزارآلات را تولید می‌کنند تا از بازار فروش آن، جا نمانند. برندهای آلمان و آمریکایی و ژاپنی ابزاردستی معمولا قیمت بالاتری دارند. هرچند همیشه کالای گران تر، بهترین انتخاب نیست چراکه همانطور که پیش تر ذکر کردیم، باید بسته به نیازتان و میزان استفاده از ابزار برای آن هزینه کنید. خرید ابزار دستی از برندهای ایرانی و چینی موجود در بازار که از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و ارزان تر از سایر برندها هستند، در خیلی از مواقع به صرفه و منطقی به نظر می‌رسد. برای مشاهده لیست قیمت انواع ابزار دستی می‌توانید سری به سایت های اینترنتی ابزار بزنید و همه نوع ابزار دستی با هر نوع برندی را تنها از طریق تلفن همراه خود سفارش دهید.

منبع: ابزار دستی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
ابزار آنلاین
آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 71
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 164
  • بازدید ماه : 504
  • بازدید سال : 2638
  • بازدید کلی : 24613
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟